نوروزی, نوید, نوبخت, محمد باقر. (1389). تعیین مدلی ساده برای پیمانکاران برای رسیدن به مارک آپ بهینه. مهندسی سازه های آبی, 3(2( شماره 6 تابستان 1389)), 46-59.
نوید نوروزی; محمد باقر نوبخت. "تعیین مدلی ساده برای پیمانکاران برای رسیدن به مارک آپ بهینه". مهندسی سازه های آبی, 3, 2( شماره 6 تابستان 1389), 1389, 46-59.
نوروزی, نوید, نوبخت, محمد باقر. (1389). 'تعیین مدلی ساده برای پیمانکاران برای رسیدن به مارک آپ بهینه', مهندسی سازه های آبی, 3(2( شماره 6 تابستان 1389)), pp. 46-59.
نوروزی, نوید, نوبخت, محمد باقر. تعیین مدلی ساده برای پیمانکاران برای رسیدن به مارک آپ بهینه. مهندسی سازه های آبی, 1389; 3(2( شماره 6 تابستان 1389)): 46-59.
تعیین مدلی ساده برای پیمانکاران برای رسیدن به مارک آپ بهینه
پیروزی در مناقصات مشروط به ارائه یک قیمت پیشنهادی مناسب است. شرکت پیمانکاری پس از برآورد اولیه هزینه های یک پروژه با لحاظ پاره ای امور ، قیمتی را به برآورد اولیه اضافه می نماید. این قیمت افزوده شده یا مارک آپ از عوامل متعددی اثر می پذیرد. این مقاله با بررسی تحقیقات پیشین و هم چنین بهره گیری از نظر خبرگان عواملی را که بر اندازه مارک آپ اثر گذار بودند را شناخته و با نظر خواهی از پیمانکاران شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات میزان اهمیت عوامل نزد آنان را بدست می آورد. سپس با معیار گردش مالی و موفقیت در مناقصات پیشین و سود خالص بدست آمده در پروژه های گذشته آنها را از لحاظ اندازه و هم چنین از لحاظ موفقیت به گروه های متفاوت تقسیم می نماید و در انتها با بهره گیری از آرای پیمانکاران موفق و سودمند مدلی را برای رسیدن به مارک آپ بهینه ارائه می دهد